Pigmenty, mezzotinty a fotografie

Jan Jedlička je příliš spjatý s krajinou, než aby po svém exilu do Švýcarska (r. 69) navázal na výtvarný jazyk fantazijního realismus, který užíval v totalitním Československu. Inspiruje se konceptuálním uměním (land-artem, Spurensicherung etc.), sleduje svoje západní vrstevníky, ale na rozdíl od nich si nehraje na (pseudo)vědce a zůstvává věrný technikám starých mistrů. Jeho díla jsou tak nejen obsahem, ale i opticky kvalitní.

Již před časem jsme prezentovali současnou tvorbu Jana Jedličky, nyní předkládáme jeho tvorbu z let šedesátých a ukázku z připravovaného dokumentárního filmu Petra Záruby. Dozvíte se v ní o podstatě Jedličkovy tvorby a o některých dnes již vzácných, chápejte pracných, technikách. To, co mě během práce nejvíc zajímá, je neustálá proměna (krajiny).
pb

Podrobné vyhledávání

Podrobné vyhledávání a filtrace

Datum vzniku
Loading...
Loading...
Loading...